טלפון - 072-3355411

החזרי מס על עבודה

שכירים שעברו מקום עבודה במהלך השנה או לא עבדו בחלק ממנה זכאים להחזרי מס ממס הכנסה

החזרי מס על כספים והשקעות

תרומות למוסדות מזכות בהחזר מס ממס הכנסה, השקעות בשוק ההון מאפשרות לקזז הפסדים, הפקדה לביטוח חיים מזכה בהחזר ועוד

החזרי מס עקב מצב רפואי

חליתם במחלה קשה ? מגיע לכם פטור ממס הכנסה ששווה הרבה כסף. ניתן לקבל גם את הפטור אחורה

החזרי מס על ילדים

ילדים שעברו ועדת השמה ולומדים בחינוך מיוחד וכן הןרים לילדים עם אוטיזם זכאים להחזר

החזרי מס עקב מצב אישי

המצב האישי שלכם השתנה ? התגרשת ואתה משלם מזונות ? בדוק האם מגיע לך החזר

החזרי מס לגימלאים

גמלאים ואנשים שמתכננים לצאת לפנסיה חייבים לתכנן את הצד הכלכלי של התהליך מה שיעזור להם לחסוך עשרות אלפי שח

למי מגיע החזרי מס

חבל שלא לקבל את המגיע לנו על פי חוק, ויש אפשרויות רבות לקבל החזרי מס ממס הכנסה. במאמר שלפנינו נסביר מי זכאי לקבל החזרי מס, ואיך מממשים את הזיכוי בצורה טובה.

 

החזרי מס – מי זכאי

למרות שכולנו יודעים כי מס הכנסה הוא גוף שלוקח מאתנו כסף, ואנחנו חייבים לשלם לו בגין כל רווח או הכנסה שיש לנו, הרי שהרבה פעמים נוכל דווקא להרויח מן הגוף הזה, ולקבל החזרי מס בצורה מאד משמעותית. הדבר תלוי במספר קריטריונים אבל יכולים להגיע לסכומי כסף גדולים. מדובר באנשים עובדים אשר עקב נתונים שונים יהיו זכאים לקבל החזרי מס במהלך השנים.

זה יכול לקרות בגלל הפסקת עבודה בתקופה מסוימת, או בגיל מעבר ממקום עבודה אחד למשנהו, לפעמים בגלל חופשת לידה שהתארכה או בגלל הפרשה לקופות גמל או תוכנית חסכון באופן פרטי.

אפשרות נוספת המזכה את העובד עם החזרי מס יכולה להיות בגין תמיכה בקרוב משפחה מוגבל, או בגין מצב רפואי לקוי, זה יכול גם להיות בגלל יציאה לפנסיה או פיטורין ממקום העבודה.

 

זכאים לקבל החזרי מס

סקירה קצרה על כל אותם קריטריונים המאפשרים לנו לקבל החזרי מס, מוכיחה כי מדובר בקשת רחבה מאד של מקרים ונתונים. תמיד כדאי לברר האם גם אנחנו עונים על הכלל הזה, כי חבל להפסיד במקום שאפשר לקבל החזרים. אם תמיד אנחנו משלמים למס הכנסה עבור ההכנסות שלנו, הרי כשמגיע מצב בו מגיע לנו החזר, חשוב שנעמוד על כך ונקבל את המגיע לנו.

אנשים העובדים בהייטק כדי שידעו כי ישנם החזרי מס הייטק עבור העובדים במגזר הזה. מס הכנסה מזכה אותם באלפי שקלים במהלך שנות העבודה שהם צברו.

זאת ועוד, אנשים שמשקיעים בנירות ערך או שעובדים בהשקעות בבורסה בתור עבודה קבועה, לפעמים במצב של הפסד הם יהיו זכאים לקבל החזרי מס על ההפסדים שלהם, וזה דבר שהרבה משקיעים אינם יודעים.

 

מימוש החזרי מס

אפשר לממש את הבקשה לקבל החזרי מס על ידי פניה אל מס הכנסה. ממלאים טפסים של החזרי מס אותם אפשר לקבל בכל הסניפים של מס הכנסה, ואחר כך מקבלים תשובה אם הבקשה התקבלה או לא.

אמנם כדי להגדיל את הסיכויים לקבל את ההחזר תמיד כדאי להתייעץ עם גורם מוסמך. משרד רואה חשבון או יועץ מס למשל, יכול להיות גוף מתאים להתיעץ אתו בנוגע לכך. אם מקבלים הכוונה מאת מי שמבין בכל החוקים של החזרי מס אפשר להיות בטוחים כי הבקשה תוגש בצורה נכונה, עם המסמכים המתאימים וכך לאפשר לקבל את ההחזר הרבה יותר בקלות.

ישנם חברות מסוימות שכבר צברו ניסיון בנוגע אל הגשת בקשה להחזרי מס והם יודעים טוב יותר איך להציג את הבקשה בצורה נכונה מבחינה חוקית. אם מגישים את הבקשה דרך אותם חברות זה יכול להיות כדאי גם אם הדבר כרוך בתשלום מסוים.